גניבת רכבים – איך לא להיות הקורבן הבא?

גניבת רכבים – איך להיזהר?!גניבת רכבים הוא נושא בעייתי מאוד בלשון המעטה, והשאלה איך להיזהר מזה עולה אצלנו המון.
הרכב שלנו חשוב לנו. מדובר ביותר מאמצעי התחבורה שלנו – אנחנו משקיעים בו זמן רב, כראוי למקום בו אנחנו מבלים זמן רב מאוד מהחיים שלנו. למען האמת, ישראלי ממוצע מבלה ברכב שלו כמעט חודש שלם במצטבר בכל שנה. בהתחשב בכך, ההשקעה שלנו ברכב מובנת, ומובנת גם החרדה העיקרית שלנו בנוגע אליו – גניבת הרכב. כולנו מפחדים לצאת למגרש החניה של העבודה ולגלות שהאוטו לא שם, או לרדת מהדירה בבוקר ולמצוא חלל ריק היכן שעמד הרכב שלו. תעשיית גניבת הרכבים לא עוצרת לרגע, ומיום ליום נגנבים עוד ועוד רכבים. על הסיבות לגניבת הרכבים, גורל הרכבים שנגנבים והאזורים אליהם מגיעים הרכבים הגנובים – נכתב כבר מספיק. אנחנו כאן לא בשביל לדבר על מה קורה אחרי הגניבה, אלא על איך למנוע את הגניבה, ומה צריך לעשות כדי להבטיח שלנו זה באמת לא יקרה.

גניבת רכבים – אז איך נמנעים מגניבת הרכב?

ראשית, נמנעים מטעויות טיפשיות. לא מדובר פה בסרטים הוליוודיים, גם לא במשחק המחשב GTA – אנחנו רואים שיטות גניבת רכבים שמנצלות בעיקר את התמימות וחוסר האחריות של בעל הרכב בעצמו. הפעולה הראשונה עליה אנחנו חייבים להקפיד היא לכבות את הרכב ולהוציא את המפתח בכל יציאה מהרכב – אפילו של שניות אחדות. הוציאו את צרור המפתחות ונעלו את הרכב בכל יציאה ממנו – ובמידה ויש ילד באוטו, ודאי שתוציאו גם אותו אתכם. שיטה פופולארית נוספת, שנדמה כאילו נוחתת עלינו היישר ממסכי הקולנוע, היא שיטת ה"פנצ'ר". ייתכן שיצביעו לכם תוך כדי נסיעה על פנצ'ר בגלגל אחורי, וינצלו את יציאתכם המבוהלת מהרכב בצד הכביש בכדי לזנק פנימה ולגנוב אותו. מוסר ההשכל – תמיד, תמיד להוציא את המפתח ולנעול את הרכב. אגב, שיטה פופולארית נוספת היא גניבה בסופרמרקט – אז צרור המפתחות מחובר לעתים קרובות לעגלת הקניות, וקל מאוד להפריד אותו ברגע של חוסר תשומת לב. אז תקפידו, אם כן, על תשומת לב.

מה רצוי לעשות ברכב חדש?

אם אנחנו קונים רכב חדש, הגנה עליו חשובה פי כמה וכמה. אנחנו משקיעים זמן ומאמץ, מנתחים רשימות רכבים למכירה, משקיעים את מיטב כספנו – ואסור לנו לאפשר לרכב שלנו להיגנב. דרך מצוינת להימנע מגניבת רכב חדש היא פשוט להחליף את המנעול שלו. בהנחה שהמפתח המקורי בידיכם, החלפת המנעול ומנגנון הנעילה ע"י מנעולן תעלה כמה מאות שקלים – אך מדובר בהשקעה חכמה. אתם לא יודעים מי נגע ברכב החדש שלכם לפניכם, ומי היה חשוף לקוד ולמפתח. למחמירים מביננו – מומלץ בהחלט להשקיע גם בקניית "סנדל" לנעילת הדוושות.

קצת זהירות במקום הרבה צער

וזה המסר העיקרי. לפעמים זה ייראה מצחיק – השקעה של זמן ומאמץ רבים מהממוצע בהבטחת ביטחון הרכב שלכם. אבל חשבו על זה כך – better safe than sorry. משמע, עדיף להיות זהיר מדי מאשר לחוות את הצער הכרוך בגניבת הרכב שלכם.